Over ons

Het Eichamuseum ligt in het natuurgebied de Kempen, een gebied dat bekend staat om zijn prachtige natuur. Het gebied heeft een mix van bossen, akkers, meren, vennen, heidevelden, droge zandgronden en weilanden.

Het Eichamuseum is een openluchtmuseum dat historische gebouwen en gebruiksvoorwerpen uit de regio tentoonstelt. Het museum is vernoemd naar de Eicha, een kanaal dat de Kempen met Nederland verbindt. Het museum heeft meer dan 20 verschillende gebouwen uit de 16e en 17e eeuw, waaronder molens, boerderijen, kerken en huizen. Er zijn ook een aantal openbare gebouwen, zoals de oude stadshal, de middeleeuwse kerk en een school. Verder is er een collectie van meer dan 3000 gebruiksvoorwerpen uit de regio, variërend van landbouwwerktuigen tot oude werktuigen.